Több mint egymilliárdot nyert Debrecen a nyugati kiskörút befejezésére

Megépítik a kiskörút Hatvan és a Mester utca közötti szakaszát is, emellett kerékpáros fejlesztéseket is elvégeznek.

A múlt század 30-as éveiben Borsos József építész gondolt először arra, hogy a Piac utcát tehermentesíteni kellene egy elkerülő szakasszal. Álma hamarosan valóra válhat, hiszen befejezhetik a nyugati kiskörutat.

A múlt század 30-as éveiben Borsos József építész gondolt először arra, hogy a Piac utcát tehermentesíteni kellene egy elkerülő szakasszal. Álma hamarosan valóra válhat, hiszen befejezhetik a nyugati kiskörutat.

A kiskörút első üteme még 2011-ben készült el a Hatvan utcától az Arany János utcáig, a második, az Arany János utcától az Erzsébet utcáig tartó szakaszt pedig két éve vehették birtokba a közlekedők.

Ahogy átadták a második ütemet, már hozzá is kezdtek a harmadik szakasz előkészítésének is, hiszen a nyugati kiskörút a Hatvan utca és a Mester utca közötti szakasz megépítésével lesz teljes, akkor nyeri el igazán az értelmét.

A debreceni közgyűlés novemberben arról döntött, hogy Debrecen önkormányzata pályázzon a befejező szakasz megépítésére. Papp László polgármester előterjesztésében azt is javasolta, ne csak befejezzék a kiskörutat, hanem végezzenek el olyan fejlesztéseket, melyek révén a kerékpárosok is könnyebben közlekedhetnek majd a kiskörúton és a környező utcákban.

Papp László polgármester azt mondta, a harmadik ütemmel válik teljessé a beruházás és a Bethlen utcával párhuzamos szakasz biztosítja majd az összeköttetést a Mester utca és a Hatvan utca közötti területen.

A tervek között szerepel a Bartók Béla út és a Honvédtemető utca csomópontjától véget érő kerékpárút bekötése a Tanító utcába, illetve a Kar utcán keresztül a Dózsa György úti meglevő létesítménybe. Kerékpársávokat jelölnének ki a Csap utca, Vendég utca, Borz utca, Tanító utca, Jókai utca, Csokonai utca, Bajcsy Zsilinszky utca, Simonffy utca; a Tisza István utcán a buszsávokon a Török Bálint utcáig, Török Bálint utca, Vásáry István utca, Kürtös, Zelemér és Postakert utcák vonalain.

A teljes beruházás 1 milliárd 409 millió forintba kerülne. A most közzétett döntés szerint Debrecen a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Fenntartható városi közlekedésfejlesztés című pályázatán 1 milliárd 300 millió forintot nyert. A korábbi közgyűlési döntés szerint a 109 millió forint önrészt betervezik a 2018-as költségvetésbe.

A közgyűlésen elhangzott, tekintettel arra, hogy a nyomvonalon lévő ingatlanok (tizennyolc ingatlanról van szó, ebből a pályázatból nem lehet a megszerzésüket finanszírozni) megszerzése jelenleg is folyamatban van, 2018-ban csak további előkészítő tevékenységet (megvalósíthatósági terv, engedélyezési terv készítése) tudnak végezni.

A döntés szerint a fejlesztéssel legkésőbb 2020 októberére kell végezni.